שיעורי יוגה להריון בשיטת התחנות ולידה רכה עם ענת רז

מעוניינת להתחיל שיעורי יוגה בהריון? הגעת למקום הנכון בשבילך!

שיעורי יוגה לנשים בהריון מתקיימים בימים והשעות הבאים:
ב 18:00, ד 19:40, בסטודיו עם ענת (ניתן להצטרף גם בזום),

בנוסף, נשים בהריון מוזמנות להצטרף לשיעורים רגילים המותאמים להריון:
ויניאסה עם ענת בשלישי 8:45 בבוקר,
איינגר עם מירה בשישי 10:45,
ושיעורי איינגר יוגה בזום בשעות הבוקר בימי שני ושישי (נא לעדכן את המורות שאתן בהריון).

______________________________________________

את מוזמנת לקחת פסק זמן, לטפל ולחזק את עצמך, להתכונן ללידה וגם להרגע באמצעות שיעורי יוגה בהריון
שיעור יוגה לנשים בהריון יעזור לשאת את ההריון בכבוד ויכין אותך ללידה מבחינה גופנית ונפשית.

 יוגה בהריון – קורס יוגה לנשים בהריון כולל:

  • תרגול יוגה בהריון: תנוחות היוגה יחזקו ויאפשרו לנו להתמודד עם המשקל שנוסף ועם השינויים שהגוף עובר, ילמדו אותנו מתי ואיך להרפות, ויעזרו לנו להיות מודעות יותר לגוף, לתנועה וליציבה. התרגול עוזר למניעה והתמודדות עם תופעות נפוצות כמו כאבי גב, עצירות, בצקות, מתח וחרדה ועוד..
  • תרגול רצפת האגן: בבמסגרת שיעורי יוגה לנשים בהריון נלמד כיצד לעבוד נכון עם רצפת האגן שלנו, כיצד להפעיל וכיצד להרפות אותה, כיצד להרפות אותה בלידה ואיך לחזור לתפקוד תקין לאחר הלידה.
  • הרפיה: טכניקות חשובות של נשימה והרפייה שנלמד בשיעורים יאפשרו לנו להפחית את המתח במהלך ההריון והלידה, ולהיות קשובות לגוף ולצרכיו.

בין השאר נלמד בקורס  יוגה בהריון טכניקות בשיטת לידה רכה– kg birthing – עבודה עדינה על התודעה המאפשרת לידה מתוך תחושת ביטחון ואמונה בגופנו. נעבוד בעזרת משפטים חיוביים ומעצימים, הרפיות ודמיון מודרך ועוד.

שיטת התחנות: הנותנת כלים להתמודדות קלה עם צירי הלידה, להתקדמות טובה של הלידה ולביסוס נכון של העובר באגן. – תרגול של תנוחות, תנועה ונשימה לזמן צירי הלידה
תרגול של השיטת יוגה בהריון לאורך כל ההריון יאפשר להטמיע אותה ולהפוך אותה לטבע שני עבורנו כך שתהיה לנו זמינה ושימושית לזמן הצירים.

אם תהיתן מתי ניתן לתרגל יוגה בהריון? – קורס יוגה לנשים בהריון מומלץ לתרגל החל משבוע 12 ועד ללידה.

קורס יוגה לנשים בהריון

המורה: ענת רז, מורה מוסמכת ומנוסה ליוגה, יוגה להריון והכנה ללידה, בוגרת קורס מורות ליוגה להריון והכנה ללידה בשיטת התחנות אצל שירלי בנטואיץ' יוצרת השיטה, וכיום מנחת הקורס להכשרת מורות בשיטה זו.

בנוסף בוגרת קורס הכשרת מדריכות הכנה ללידה בשיטת לידה רכה מטעם בית הספר הבריטי להיפנובירתינג (hypnobirthing) בניהולה של קטרין גרייבס, המוכר על ידי ארגון המיילדות הבריטי.

בוגרת קורסי מורים ליוגה בפראנה יוגה ואצל שמעון בן אב"י, וקורס מורות לבייבי יוגה של יפה בונויט. אמא לשתיים, מדריכת מנשאים ומנהלת דארמה.

מאמינה ביכולת הלידה לשנות חיים ועולמות, וביכולתי לשנות תפיסות ואמונות הקשורות ללידה ולצייד נשים בכלים המאפשרים לידה מעצימה, בטוחה וטובה להן ולמשפחתן.

מוזמנות ומוזמנים גם לקורסי הכנה ללידה בשיטת התחנות עם ענת רז, בשילוב כלים של דמיון מודרך וחשיבה חיובית ובדגש מיוחד על זכויות היולדת ובחירה חופשית.

מחירון לשיעורי יוגה להריון: (גללו מטה לעוד אפשרויות)
שימי לב: ניתן להתאים את אורך המנוי לזמן שנשאר לך עד הלידה


  • לנשים בהריון בלבד תינתן האפשרות לתחנת יציאה גם במנוי חצי שנתי.
  • מספר התשלומים עד מספר החודשים
  • 10% הנחה לסטודנטיות (בהצגת תעודה בתוקף)
  • מנוי שנתי גמיש: ניתן לעבור ממנוי שנתי למנוי קצר יותר ולשלם לפי מחירו החודשי של המנוי הקצר יותר, כפול מספר החודשים שנוצלו:
    • עד 2 חודשים- לפי מחיר חודש.
    • 5 חודשים- לפי מחיר 3 חודשים.
    • 6-11 חודשים- לפי מחיר 6 חודשים.
  • ניתן להקפיא כרטיסיות ומנויים בזמן הלידה עד חודשיים ולהשתמש ביתרה לאחר הלידה
  • ניתן להמיר את יתרת מנוי לקורס בייבי יוגה לאחר הלידה (ולהשלים את מחירו במידת הצורך)
  • לא ניתן להעביר שיעורים מחודש לחודש
  • מנויי המבוגרים וההריון לא כוללים יוגה לילדים, בייבי יוגה או קורסים אחרים שהם בהרשמה נפרדת.
  • תשלום לשיעור בודד מוגבל לשימוש לחודש מיום התשלום.
  • נא לקרוא את תקנון דארמה לפני כל רכישה

שאלות ותשובות על יוגה בהריון:

בהריון תקין והאשה בריאה משבוע 12 ועד הלידה- בשיעורי יוגה המותאמים לנשים בהריון, או בשיעורים אחרים המאפשרים התאמה של התנוחות והתרגילים.
תלמידה שמתרגלת יוגה בקביעות ונכנסת להריון יכולה להמשיך לתרגל , בהתיעצות עם המורה כמובן.

ההיריון הוא תקופה של שינוי והיוגה עוזרת לנו להכיר את השינויים הפיזיים והמנטאליים שאנו חוות ומלמדת אותנו להקשיב להם ולצרכים המשתנים. אנחנו לומדות לנשום ולהסתייע בנשימה ובקולות ככלי להירגעות ולהתחברות פנימה, אנחנו מאריכות ומחזקות קבוצות שרירים התומכות במשקל ובגבולות הגוף המשתנים, אנחנו לומדות לעבוד עם שרירי קרקעית האגן שלנו (מולה בנדהה) כדי לספק תמיכה לאיברים הפנימיים הנדחסים ונדחקים עם גדילת הרחם והעובר ולהגן על הגב התחתון שרבות סובלות בו כאבים מיותרים במהלך ההיריון, אנחנו לומדות לשלוט בשרירים הטבעתיים הללו כדי לדעת להרפות אותם בזמן הלידה, אנחנו לומדות להכיר את מבנה האגן שלנו – ערסל העצמות ממנו יגיח התינוק שלנו והמפרקים שאותם אנחנו מגמישות כדי לסייע לתינוק להגיח אל העולם. אנחנו מעוררות את הידע העוצמתי הקדום שלנו כנשים – הידע ללדת.

אישה שתרגלה יוגה זמן ממושך באופן קבוע לפני ההיריון יכולה להמשיך להשתתף בשיעורים אצל המורה שמכיר אותה ואת העבודה שלה, עם זאת חשוב לעבור לתרגול המותאם להיריון כיוון שהיכולות והצרכים של הגוף משתנים ולכן גם אופי התרגול חייב להשתנות. כמו כן בשיעורי יוגה להריון ניתן דגש על מתן כלים ללידה ולטיפול בהריון, דבר שלא מתאפשר בשיעורים רגילים.
אם בכל זאת את מתעקשת להמשיך ולתרגל בכיתה רגילה – חשוב מאד לידע את המורה על ההריון כבר מתחילתו ולבצע התאמות גם בשבועות הראשונים.
הימנעי מעצירות נשימה וכל איסוף או שאיבה של הבטן פנימה (אודיאנה בנדהה למשל), אין לעבוד עם שרירי הבטן אלא שרירי הבטן התחתונה בלבד, שאיתם עובדים בעזרת מולה בנדהה (איסוף של שרירי קרקעית האגן יוצר איסוף עדין של הבטן התחתונה) ולכן אין להרים את שתי הרגליים בשכיבה ללא תמיכה של קיר, יד או חגורה, אין לבצע תנוחות מחרשה ונר, עלייה לתנוחות הפוכות כגון עמידת ראש וידיים (לא מומלץ לכולן) תתבצע בתנופה כדי לא לאמץ את שרירי הבטן בעלייה, אפשר לבצע פיתולים עדינים שיוצרים את הפיתול בעמוד השדרה באזור הגב העליון או באזור האגן, אך בלי לסחוט את הבטן. הימנעי מתנוחות בשכיבה על הבטן ומרגע שהבטן מתחילה להציץ השתדלי להימנע משכיבה מלאה על הבטן, ועדיף לנוח בשכיבה על צד שמאל . התרגול כולו צריך להיות מתון יותר, קשוב יותר ולא לנסות להגיע למקסימום באף תנוחה.
*הנחיה זו אינה מחליפה הנחיה אישית ומקצועית של מורה מוסמכ.ת ליוגה להריון.

בקבוצת יוגה להריון התרגול מתמקד ביכולות ובצרכים המשתנים שלנו, באזורים ובאיברים המסוימים בגוף הזקוקים לתשומת הלב המיוחדת. בשיעורי יוגה לנשים בהריון ניתן מענה ספציפי לתופעות לוואי נפוצות בהריון, וכן ניתנים כלים חשובים לזמן הלידה. נוסף לכל היתרונות מהסעיפים הקודמים – תרגול בקבוצת היריון מספק לנו תמיכה מנטאלית חשובה ביותר – אנחנו מגלות שעוד נשים חוות תופעות דומות לשלנו וחוזרות להרגיש טבעיות ונורמאליות, אנחנו מוצאות אוזן קשבת אמיתית ומזדהה.

* נשים דתיות מוזמנות בשמחה להצטרף לשיעורי יוגה בהריון – אין בשיעורים כל עבודה זרה וכמובן משתתפות בהם רק נשים.

בהחלט. אין צורך בניסיון קודם. השיעור מתאים לנשים שעוסקות ביוגה, לנשים שעוסקות בפעילות גופנית אחרת וגם לנשים שלא עוסקות בד"כ בפעילות גופנית. בתוך השיעור מתבצעת התאמה אישית ליכולותיה של כל משתתפת.

שישה שבועות אחרי הלידה, ושמונה שבועות לפחות לאחר ניתוח קיסרי. רצוי להתייעץ עם רופא.ת נשים או פיזיותרפיסט.ית רצפת אגן לפני חזרה לפעילות גופנית.
רצוי להתחיל בתרגול עדין שמתמקד בשרירי רצפת האגן ושרירים מייצבים, כי רצוי בשלושת החודשים הראשונים לחזק את רצפת האגן ולהחזיר את הסוגרים לטונוס לפני שמתחילים לעבוד על שרירי בטן (שימו לב- אחרי לידה רוצים להוריד את הבטן כמה שיותר מהר ואז דוחסים את האיברים הפנימיים מטה על רצפת אגן חלשה, נזק שיקח זמן רב לתקן).