למרות שתקופת ההריון מאד מאתגרת והמון פעמים הדבר הקל ביותר הוא בעיקר לנוח, יותר ויותר נשים בוחרות לשמר את החיוניות שלהן עם התעמלות לנשים בהריון. ישנו קשר ישיר בין התעמלות גופנית ובין התחושה הרגשית-נפשית. הביקוש לאימוני כושר גופניים להריוניות הביא לכך שכיום מוצעים אימונים שונים, לרבות אימוני יוגה.

אימוני כושר לאורך תקופת ההריון, לרבות היוגה, מסייעים רבות בהפחתת הסיכוי לעצירויות, שמירה על רמות מאוזנות של סוכר ושימור הכושר הגופני.

התעמלות לנשים בהריון

יוגה בהריון – חיזוק מנטלי וגופני

אישה בהריון עומדת בפני שלל אתגרים: החל מהמשקל הנוסף שיכול להקשות על יציבה וליצור כאבים, ועד תחושות טבעיות של לחץ ומתח בעקבות השינויים החדשים. אימוני יוגה המיועדים לנשים הריוניות מעניקים לכל אישה סביבה תומכת, מרפה, מחזקת ועוטפת. לאורך האימונים, ישנו דגש רב על חיזוק הגוף, אך גם על החיזוק המנטלי הנדרש.

יוגה בבוקר או בערב – מה כדאי?

שלל תופעות לוואי פוקדות אותנו בהריון: מעייפות כרונית, דרך בחילות ועד כאבי ראש. מה שחשוב הוא לתרגל ולא להזניח את עצמנו, ולדעת שגם אם כרגע אני עייפה ומעדיפה להישאר במיטה או לרבוץ על הספה, תמיד משתלם לצאת ולהביא את עצמי לתרגל. לאחר אימוני היוגה ניתן לחוש באנרגיה מעוררת שבאה לידי ביטוי במצב רוח מרומם, תחושת רוגע ושלווה.

מגבלות פיזיות – מה חשוב לדעת?

לא במקרה ישנם שיעורים ספציפיים של התעמלות לנשים בהריון – זאת מאחר ואישה הריונית צריכה להימנע מתרגילים שונים ותנוחות שונות. את היוגה ניתן לתרגל עד מספר ימים לפני הלידה, כמובן בהדרכה מקצועית של מדריכה שעברה הכשרה ספציפית להוראת נשים בהריון, ותוך התאמת התרגול לשלב ההריון בו נמצאת האישה ולצרכיה. באופן כללי, תרגול היוגה להריוניות מתבצע בצורה פחות אינטנסיבית, אלא יותר רכה, הרמונית ושלווה, אך עם זאת אל תחשבו שבאתן לנוח- ביוגה להריון יש בהחלט גם עבודה מאומצת ומעייפת לפעמים.

התרגול הופך אותך מודעת לנשימות

תרגול היוגה נחשב לאחד האימונים המבוקשים ביותר בקרב הנשים ההריוניות. כאמור, התרגול לא מעניק רק מענה גופני-פיזי, אלא גם מענה רגשי-נפשי. נשים רבות מתמודדות בזמן ההריון עם מתח וחרדות הנובעים מהלידה הקרבה ומהמעבר הקרוב להורות (או להורות לילד נוסף). מדובר על תופעות שכיחות ומוכרות, והודות ליוגה ניתן להתמודד איתן טוב יותר. תרגול הנשימות יוצר רגיעה ושלווה פנימית, תוך שמתפתחת מודעות לנשימה ולאיכויות שלה.

נשימה מאוזנת, מבוקרת ומודעת מסייעת רבות:

-הפחתת לחצים ומתחים

-סיוע בשיווי משקל ויציבה טובה יותר

-מינוף תחושת הריכוז

התעמלות לנשים בהריון

יוגה ככלי להכנה ללידה

יוגה להריון בשיטת התחנות הינה שיטה ייחודית שלא רק נותנת כלים נפלאים לעבור את ההריון בריאות וחזקות יותר, אלא גם נותנת כלים משמעותיים ללידה עצמה. בכל שיעור של יוגה להריון בשיטת התחנות מוקדשת רבע שעה לתרגול של תנוחות, נשימות ותנועות לזמן הצירים עצמם, כך שנגיע בסופו של דבר ללידה עם ארגז כלים אמיתי ומשמעותי להתמודדות עם הכאב ועם הקושי ולהתקדמות טובה של הלידה עם כמה שפחות סיבוכים והתערבויות.
השיטה מלמדת אותנו לא רק דרך הראש והשכל אלא גם דרך הגוף- כי בזמן הלידה מה שלמדנו רק בצורה רציונלית פחות יעמוד שם עבורנו, ומה שלמדנו דרך הגוף והפנמנו דרך תרגול פיזי, ישרת אותנו גם כשהמצב המנטלי וההורמונים הם במצב של לידה.

כמה טיפים מומלצים לאימונים לאורך תקופת ההריון:

1.איזון הוא שם המשחק. התמקדי באימונים קצרים – זאת על מנת שלא תגיעי למצב של שחיקה ועייפות.

2.שלבי בין יוגה ובין הליכות. ההליכה משחררת מצבים מנטלים תקועים ומעלה את מצב הרוח. גם שחייה יכולה להיות נפלאה בהריון אם יש לך את האפשרות.

3.בכל אימון שאת מבצעת, הקפידי על שתיית מים – לפני האימון, לאורך האימון ואחרי האימון.

4.הישארי קשובה לגופך והפסיקי את האימון כשאת חשה חלשה, עייפה או כאובה.

השארת תגובה