התעמלות לאחר לידה

התעמלות לאחר לידה

קיימת חשיבות מאוד גדולה לשמירה על הגוף הן בזמן ההריון והן לאחר הלידה. הגוף עובר המון שינויים הן פיזיולוגיים והן נפשיים. יש כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב בכל מה שקשור להתעמלות לאחר לידה.

ראשית כל, עלינו להקפיד ולחזק את שרירי רצפת האגן במטרה למנוע דליפת שתן או צניחה של הרחם ואיברי האגן. שנית, מכיון ואנו מטפלות בתינוק שרק הולך ועולה במשקל גופו, הדבר דורש מאיתנו מאמץ פיזי מאוד גדול ולכן עלינו לסייע למפרקים ולרקמות של הגוף ולאפשר להם כמה שיותר תנועתיות וגמישות בכיוונים שונים.

יחד עם זאת, בואו לא נשכח שבששת השבועות הראשונים שלאחר לידה יש להימנע מביצוע פעולות אינטנסיביות כמו הרמה של משקלים כבדים. נשים רבות מתלבטות לגבי סוג הפעילות הגופנית שמתאימה להן בזמן ההריון ואחרי הלידה

מדוע יוגה נחשבת להתעמלות מצוינת אחרי לידה?

לידה משפיעה באופן ניכר הן על הגוף והן על הנפש של כל אישה. התקופה שלאחר הלידה מכונה משכב לידהמשום שזו תקופה שבה על האישה לאפשר לגוף שלה לנוח כמה שאפשר. הנה סקירה קצרה על השינויים שהגוף עובר אחרי לידה:

  1. התכווצות הרחם וניקוז הדם
  2. התרחבות הנרתיק, רגישות גבוהה בשלפוחית השתן
  3. חוסר איזון במערכת העיכול
  4. בצקות
  5. נזק לשרירי האגן
  6. שינויים הורמונליים רבים

למצבים פיזיים הללו יש כל מיני השכלות נלוות אותן נתאר דרך יתרונותיה של היוגה

איך היוגה נכנסת לתמונה ועוזרת במצבים הללו ובמצבים הנלווים להם?

אז קודם כל היוגה מסייעת לנו לשפר את היציבה שלנו ותורמת למניעת כאבי גב שנגרמים כתוצאה משינויים באגן וגם משום שאנו מחזיקות את התינוק לאורך כל שעות היום. בנוסף, היוגה מסייעת לנו ללמוד כיצד לנשום נכון ומספקת לגוף שלנו כמות גבוהה של חמצן מה שמצד אחד מעולה מהפן הנפשי ומצד שני מסייע לשפר את תפקודם של כל האיברים הפנימיים בגוף.

בנוסף, הנשימה היוגית מחזקת את השרירים הרוחביים של הבטן ומביאה את הגוף לאיזון ורגיעה. בסוף היוגה אנו עוברות הרפיה וזה תורם להתמודדות עם המחסור בשעות שינה המאפיינת כל כך את התקופה של אחרי הלידה.

היוגה עוזרת גם לשקם את רצפת האגן לאחר תקופת ההריון והלידה ומונעת מצבים כמו בריחת שתן וצניחת רחם. במקביל היוגה עוזרת לנו לחזק את כל השרירים והעצמות, מעולה לשיווי משקל, תורמת רבות לגמישות ותנועתיות של הגוף ומזרימה דם חדש

בנוסף, התנוחות השונות בזמן התרגולים מסייעות:

  • למתוח ולשחרר את הגב מעומסים
  • להשרות רגיעה עמוקה על הגוף והנפש
  • לשפר את תפקוד מערכת הרבייה
  • בחיזוק שרירי הבטן
  • לתהליך הדרגתי של הרזיה וירידה במשקל
  • לריפיון, איזון כללי ורגיעה
  • לשיפור היציבה ושיווי המשקל

אנחנו במרכז דארמה יוגה שמנו לנו למטרה לסייע לנשים בהריון ואחרי לידה בכל השלבים. תוכלו להתנסות במגוון השיעורים המתאימים בדיוק למטרה זו כמו למשל שיעורי יוגה להריון, בייבי יוגה, יוגה עם תינוקות ואפילו בשלב מאוחר יותר להתנסות בשיעורים נוספים כמו למשל וינאסה, אינגר ואשטנגה.

כל השיעורים מועברים על ידי מורות מוסמכות ומנוסות עבור נשים בזמן הריון ואחרי לידה באופן ספיציפי. נשמח לסייע לכם ולענות לכן על כל שאלה.

קראו גם על קורס מדריכי יוגה!

השארת תגובה