אשטנגה יוגה

אשטנגה יוגה היא יוגה דינאמית המשלבת תנוחות יוגה, תנועה רציפה ונשימה מודעת ומבוקרת.

השיעור בנוי מרצפים דינאמיים בין תנוחות היוגה בקצב הנשימה, תוך חתירה לתנועה ותנוחה נכונה ומודעת. התרגול מעורר, ממריץ ויוצר חום פנימי ואימון מעמיק. כל שיעור מסתיים בהרפייה מרגיעה ונעימה.

האשטנגה יוגה מעולה לגוף וגם לנפש:

  • חיזוק השרירים ועיצוב הגוף
  • הגדלת הגמישות וטווח התנועה
  • שיפור סיבולת לב-ריאה
  • פיתוח יציבה נכונה, מודעות גופנית וקואורדינציה
  • שיפור השליטה הנפשית והרוחנית, הורדת מתחים ולמידת התמודדות נכונה יותר עם חיי היומיום.


התרגול מתאים למי שרוצה לנוע ולהזיע, אך אינו דורש כישורים או גמישות מיוחדים. התנוחות מותאמות לכל אדם על פי מגבלותיו ויכולותיו שעולות בהדרגה.

מה להביא לשיעור? מגבת קטנה (למזיעים), בגדים נוחים, שמיכה דקה. התרגול נערך ברגליים יחפות.

המורים:

ניר רז: מנהל המרכז ומורה לאשטנגה יוגה. מורה מוסמך ליוגה וחבר בארגון מורי היוגה בישראל. ניר החל את לימודי היוגה בשנת 1998 והתנסה בשיטות יוגה שונות: אשטנגה, שיבננדה ואיינגר. בוגר קורס מורי יוגה דו שנתי במרכז הישראלי לאשטנגה ויניאסה יוגה אצל גילי ומירי חרובי, מבכירי המורים לאשטנגה יוגה בארץ, וגם לימד שיעורי אשטנגה במרכז זה. 

בוגר קורס מטפלים הוליסטי על פי עקרונות "הומניברסיטי-הולנד", וסדנאות מדיטציה ופילוסופיה בהודו. ניר השתלם אצל מיטב המורים בארץ ובעולם, ביניהם דייויד סוונסון, דני פרדייז, צ'אק מילר ומתי עזרתי, ציפי וינר, ענת צחור, גודפרי דברו ועוד רבים וטובים.

ניר מלמד אשטנגה ויניאסה יוגה, ויניאסה דינאמית (flow) מרכז ומורה ראשי בקורס המורים ליוגה של דארמה.

 

שגיא סברייגומלמד בדארמה אשטנגה יוגה. מתרגל יוגה מהמאה הקודמת... תרגל שיטות שונות ביניהן שיווונדה יוגה, ויג'ננה יוגה, בריגהו יוגה ובעיקר אשטנגה ויניאסה יוגה. בוגר קורס מורי יוגה בהדרכתו של שמעון בן אבי. בעל תארים בפילוסופיה ובפסיכולוגיה. ביום יום עוסק בחינוך בזרם הלא קונבנציונאלי. הולכתי אל היוגה מתחום אומנויות הלחימה והטאי צי.  מברך את השמש והנשימה כל בוקר וככל שמתאפשר גם כל ערב.

סרטון הדגמה- אשטנגה יוגה
אשטנגה יוגה היא טכניקת יוגה שלומדה על ידי ע"י סרי ט. קרישנמצאריה בתחילת המאה העשרים,
ובהמשך ע"י תלמידו מאז 1927 פטאבהי ג'וייס. הטכניקה מבוססת על עקרונות וטכניקות
עתיקים בני אלפי שנים. ויניאסה פירושה תנועה ונשימה. כל תנועה מלווה בשאיפה או נשיפה.
מטרת הויניאסה היא ניקוי וטיהור פנימי של הגוף. השילוב של תנועה ונשימה מעלה את חום
הגוף, מזרים את הדם לכל האברים ומנקה אותם ואת הדם עצמו מרעלים.
החום מייצר זיעה הפותחת את נקבוביות העור, שוטפת ומנקה את הגוף מבפנים החוצה. לאחר ניקיון הגוף מתנקות ומתחדדות מערכת העצבים והחושים. השליטה בהן משתפרת והשימוש בהן נעשה טוב ונכון יותר.
תירגול האשטנגה יוגה מורכב משלושה מרכיבים מרכזיים: תנוחות (אסאנות), נשימה (פרנאיאמה) , וריכוז המבט לנקודה אחת (דרישטי). שלושת אילו חיוניים לתרגול היוגה בשלוש רמות: הגוף הפיזי (מערכות השרירים והשלד), מערכת העצבים (ההיקפית והמרכזית) והתודעה (הרמה המנטאלית). התנוחה והתנועה מקנות לגוף חוזק, יציבות וגמישות הדרושים לו לשם שמירה על תפקוד יומיומי תקין לאורך חיינו. הנשימה המלאה והאחידה אל הריאות מאפשרת ניצול טוב ויעיל של החמצן וחימצון טוב של הדם ומערכת העצבים, ובכך שמירה על תפקוד מנטאלי תקין וצלול לאורך שנים רבות. השליטה במבט ובחושים ומאפשרת תודעה שקטה, יציבה ומאוזנת המאפשרת צלילות דעת וגמישות מחשבתית.

סרי קיי פטבהי ג'וייס מייסד האשטנגה, 1915-2009