על עצמאות ויוגה

עצמאות!
מהי עצמאות? האם אני עצמאי? מה הופך אותי לעצמאי?


האם אנחנו באמת עצמאים באמת בעלי חופש בחירה ובאמת עושים מה שאנחנו באמת רוצים? ברור שלא. אנחנו כבולים. אנחנו כבולים לחוקים, לכללים למנהגים. המדינה ,החברה הקהילה והמשפחה כובלים אותנו לאוסף חוקים, מנהגים וכללי התנהגות. אלו כבלים גסים וברורים שאנחנו מקבלים על עצמנו במודע ובהסכמה כתנאי לחיים במסגרת חברתית מסוימת. אבל יש גם כבלים אחרים סמויים נסתרים המניעים אותנו ומנהלים את חיינו מבלי שנדע על כך. הם קובעים לנו איך אנחנו חושבים, איך אנחנו נעים, איך אנחנו מגיבים לסביבה ואיך אנחנו מנהלים את חיינו.
הרגלים, התניות, דפוסי חשיבה, דפוסי התנהגות, פחדים, כעסים, אמונות, דימוי עצמי וכו', כל אילו מכתיבים את אופן ההתנהלות שלנו בעולם איך אנחנו מגיבים לסביבה שלנו, איך אנחנו בוחרים את הבחירות שלנו, איך אנחנו מקבלים החלטות, ממה אנחנו נמנעים ולמה אנחנו נמשכים.
כל עוד לא נלמד להכיר את כל התניות (ואסאנות בסנסקריט) ולשלוט בהן אנחנו לא עצמאים באמת, אנחנו מותנים להן ואין לנו שליטה אמיתית על חיינו. רק תהליך עמוק של לימוד והתבוננות בכל אותן ואסאנות שמנהלות את חיינו ומכתיבות לנו מה נוכל מה נשתה מה נאהב, ומה נשנה למה נמשך וממה נידחה, רק דרך אימון בהכרת עצמנו נוכל לשלוט בהן ולנהל אותן- במקום שהן ינהלו אותנו. דרך היוגה והמדיטציה אנחנו לומדים להכיר את עצמנו לעומק , לשלוט באותן ואסאנות ולהחזיר לידינו את ניהול חיינו . רק אז נזכה לעצמאות אמיתית
אבל חשוב לזכור, אין תרופות פלא. "אימון זה מכה שורש כשהוא מבוצע כראוי בהתמדה ולאורך זמן" (מתוך היוגה סוטרה של פאטאנג'אלי)
אז צאו לדרך.
בהצלחה.
ויום עצמאות שמח לכולכם

You are currently viewing על עצמאות ויוגה

כתיבת תגובה